01304 827609 info@use-ip.co.uk Find us

Dahua VTO only works as camera

bobesters

Member
Hi all, seriously need some help with my Dahua setup/configuration. I've installed 2 camera's behind the Dahua NVR. Works fine. But I've tried to add a VTO/video doorbell to the setup which I have seriously failed at. After a couple of days and tries I've managed to add the VTO to the DMSS app. I'm also able to enter the camera via the VTOwebpage (IP address). Sadly though, the doorbell part I can't seem to manage. If I press the ring button it does say "please wait, calling". But nothing happens anywhere else. So no ringing of any sort on phone or laptop. I connected the VTO directly to the router with UTP cable. What am I missing in order to have it work as not just a camera, but as the intended doorbell. Thank sin advance for any help!!

Hallo allemaal, heb serieus wat hulp nodig met mijn Dahua setup / configuratie. Ik heb 2 camera's achter de Dahua NVR geïnstalleerd. Werkt prima. Maar ik heb geprobeerd een VTO/videodeurbel aan de opstelling toe te voegen, waar ik ernstig in heb gefaald. Na een paar dagen en pogingen is het me gelukt om de VTO toe te voegen aan de DMSS app. Ik kan de camera ook invoeren via de VTOwebpagina (IP-adres). Helaas kan ik het deurbelgedeelte niet beheren. Als ik op de belknop druk, staat er wel "even geduld, bellen". Maar verder gebeurt er niets. Dus geen enkele vorm van rinkelen op telefoon of laptop. Ik heb de VTO rechtstreeks op de router aangesloten met een UTP-kabel. Wat mis ik om het niet alleen als camera te laten werken, maar als de beoogde deurbel. Dank sin bij voorbaat voor alle hulp!!

Attachments

• IMG_4492.png
    IMG_4492.png
    98.3 KB · Views: 9
Dank voor je hulp! Althans, daar lijkt het op. ;-) Ik snap alleen niet goed wat je bedoelt. Welke instelling zou het moeten zijn?

"Thanks for your help! At least, that's what it seems like. ;-) I just don't really understand what you mean. What setting should it be?"

Wanneer Meldingen uitstaat bij vto DMSS App krijg je geen oproepen binnen op je telefoon. Meldingen aanzetten via Details apparaat-Meldingen

Als de vto niet goed op de beugel/ houder zit zal deze even geluid maken. Als de vto wel op de houder zit is er ook geen geluid

Dat is in ieder geval gelukt! Alleen ik heb geen optie 'meldingen' onder details apparaat... Misschien omdat ie 'm niet herkent als deurbel? Ik kan wel in de config van het apparaat via web interface. Maar dan weer niet in de configtool.

als het Ip adres veranderd is na initialiseren via ipconfig dan is de VTO klaar voor gebruik. Let wel op dat deze het beste met instellen in modem kan zitten met POE ertussen. Na deze fase kan de vto ook achter meerdere switchts geplaatst worden zonder aanpassingen

Ik heb 'm nog steeds met POE in het modem. Hij functioneert ook wel, maar alleen als camera vooralsnog. Is er een instelling in het apparaat via web interface die ik kan aanpassen hiervoor? (fijn dat er iemand lijkt te zijn met verstand van die dingen, Dahua zelf geeft niet thuis, dus dank alvast!)

Normaal gesproken hoeft er aan de basis instellingen niets veranderd te worden. Als ik er niet meer uit kom wil ik hem nog wel eens resetten via pinnetje aan achterkant tot je klik hoort.
Staat de p2p online?
Ik voeg de vto toe via qr code aan achterkant en dan vooraf ingesteld wachtwoord invoeren

Ah, ervaringsdeskundige... En elektrotechnicus. Kom je een stuk verder mee dan mijn houtje-touwtje kennis.

Back